Depp..

hallå där,

Har inte skrivit sen onsdags nu, ledsen för det men jag har verkligen inte orkat alls..
Var inne med ponnyn till kliniken i onsdgas och det var inte helt bra med honom..:(
Det var inte så bra alls faktiskt, hans jävla jävla fång spökar igen och gör så att han får
ont i sina små hovar. Han blev ju bra och jätte pigg igen efter senaste anfallet, men så fort
vi tog bort medecinen blev han sämre igen. Så nu är det vila i tre veckor och medecin som gäller,
samt absolut inget mera gräs den här sommaren. Det känns fruktansvärt deppigt och jag har verkligen
varit nere, jag tycker så synd om min ponny och jag vill ju bara att han ska må bra!
Vi gör verkligen allting som man kan göra för att förhindra fången, men ändå så kommer
den tillbaka då och då. Så nu är det verkligen inte ett grönt strå för honom mer, det är verkligen hur tråkigt
som helst men det viktigaste är ändå att han inte blir sjuk igen. Vi har dessutom en jätte fin skogshage som är
stor och kuperad med träd och lite annat som han förmodligen kommer få gå i tillsammans med tre andra
ponnysar, så det kommer bli jätte bra! Där kommer han vara riktigt lycklig! Jag hoppas verkligen att det kommer
att funka..
Men men, så ni kan ju förstå att det är lite deppigt här just nu. Men nu har jag tagit mig i kragen och försökt rycka upp mig lite, jag måste ju vara glad och positiv för att stötta zalle och underlätta för honom. Det är ju trots allt tråkigast för honom.
Så det gäller att vara glad och smitta av det på honom, eftersom han är så känslig för mitt humör så måste jag se till att vara glad, för är jag glad då är han det med.
Så nu är det bara positivt tänkande som gäller så kommer dem tre veckorna gå undan!
Ha det bäst
Puss o kram

Ponnyn och viking första gången dem träffades, rang uppgörelse..

Kommentarer
Postat av: fia

stakars zalla!!

hoppas det blir bra.

vad heter dom andra ponnysarna??

2009-08-14 @ 17:51:59

Kommentera gärna, då blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress(bara jag ser)

Blogg eller hemside adress:

Din kommentar<3:

Trackback