Uppladdning..

Halloj!

Så var det sista dagen för sommar lovet då..känns lite sorligt och halv tråkigt, men samtidigt så tycker jag att det ska bli riktigt kul att komma tillbaka till skolan igen! Mest längtar jag efter att få träffa alla kompisar igen, men det ska också bli spännade att se hur vårat schema ser ut, om vi fått några nya lärare, om det har börjat någon ny, vad vi ska jobba med osv. Sen så längtar jag väldigt mycket efter våra datorer som vi ska få, det ska inte bli helt fel!
Hela dagen idag har jag i princip tillbringat i stallet och bara tagit det lugnt och njutit av sista lediga dagen.
Har även fixat med hagen, har satt upp mera tråd eftersom vi har fått en liten smitare..Lilla viking har tydligen kommit på hur man på ett smidigt sätt tar sig in till zalle i hans hage..Han är så liten och smidig så han kliver imellan trådarna!! Trots att jag satte upp fyra trådar så smet han in så fort jag vände bort huvudet en sekund.
Egentligen gör det ingeting så att han går in till zalle, det är bara det att eftersom zalle inte ska röra på sig så mycket är det inge bra ifall det skulle bli bråk eller liknade. Dessutom så kan viking riskera att riva staketet när han ska ut och få med sig zalle..Vilket inte är bra.
Borstade zalle en ordentlig stund. var och köpte ögon skölj tidigare så jag tvättade även hans små ögon som är lite rinniga pga flugorna.
Även viking fick sig en borstning, jag tömkörde även viking en sväng och busade sedan lite med honom löst. Det är så mycket energi i den lilla ponnyn!
Nu har jag precis tagit mig ett lavendel doftande bad! Väldigt skönt. Ska alldeles strax gå och lägga mig och läsa, tänkte somna tidigt idag så jag är pigg tills imorgon!
Är till och med lite nervös, det känns alltid lite konstigt att börja igen efter ett så långt lov..
Hoppas att ni haft en skön sista dag av lovet, och kom ihåg: livet är inte slut för att skolan börjar!
Hörs!
Puss o kram

imorgon är det dags igen

Kommentarer
Postat av: Bettina

jag är också lite nervig. tänk att vi ska få nya i klassen. ska bli kul att träffa dem.

2009-08-23 @ 21:27:50

Kommentera gärna, då blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress(bara jag ser)

Blogg eller hemside adress:

Din kommentar<3:

Trackback