Emma!

Hej på er!

Vaknade för en stund sedan av att mobilen plingade till, sms! Och inte vilka sms som helst
utan grattis på namsdagen sms!
Det är nämligen så att det är den 23e idag vilket betyder att jag, och alla andra som heter Emma
har namsdag idag!
Grattis till mig själv och grattis till alla ni andra!
För skojs skull så sökte jag lite på Emma och vad det betyder, och det här var det jag kom fram till:
Sedan början av 1900-talet så har Emma legat på topplistan över dem 10 populäraste namnen varje år.
Däremot var Emma inte ett speciellt populärt namn under 1800-talet då det inte ens fanns med på listan
av dem 100 vanligaste namnen i Sverige.
Namnet kommer ursprungligen från tyskland och betyder ungefär "den höga"  "den uppsatta".
Emma har legat orörd på topplistans andra plats sen 2008.

haha, den höga eller uppsatta! Det tycker jag inte direkt stämmer..
Lite roligt att söka på sitt namn, prova ni med!
En en gång grattis till alla emmor där ute!
Hörs sen!
Puss o kram


Min namn dag idag:D

Kommentarer
Postat av: hedda

Grattis, grattis grattis! :DD

Postat av: Emma A

grattis på namnsdagen gmn :) <3 visste nt ens att ja hade namnsdag idag, hahah, tur att jag såg d här inlägget o blev påmind ;)

2009-07-23 @ 12:09:46
URL: http://emmaays.blogg.se/

Kommentera gärna, då blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress(bara jag ser)

Blogg eller hemside adress:

Din kommentar<3:

Trackback