Jag blir så arg!

Det här är verkligen helt fruktansvärt och jag blir så jävla förbannad när jag läser om det!
Det är helt sjukt att det får pågå i sverige och att det till och med är populärt!
Jag har alltid varit skeptiskt till både trav och galopp sport eftersom jag tycker att hästarna behandlas som sport redskap, och inte som individer med känslor. Man ser inte heller till hästens naturliga beteenden och ofta
får dem stå inne i box 24 tim om dygnet och aldrig gå ut i hage. Dem tränas stenhårt för att tjäna pengar
och duger dem inte går dem till slakt. Uppför dem sig inte blir dem dessutom slagna eller "tillrättavisade" på
alldeles fel sätt.
Men efter att ha läst den här artikeln som djurens rätt har publicerat så är jag fly förbannad!
Travsport (och galopp sport för den delen) borde förbjudas! Åtminstonde borde det bli
mycket mycket strängare lagar och regler på hur man får behandla hästarna. Hästar är levande varelser och inga¨
maskiner som man kan utnyttja hur som helst bara för att få pengar. Hästarna har aldrig bett om att
springa varv på varv med en kärra efter, det är något den är tvingad till.
Jag rekommenderar verkligen att ni läser artikeln och efter det ser till att sluta spela på travsporten och börja kämpa för
att höja kraven på bättre förhållanden till hästarna!
http://www.djurensratt.se/portal/page/portal/djurens_ratt/aktuellt/kampanjer/trav/travsport.pdf

Observera att jag inte säger att alla behandlar hästarna illa inom trav och galopp, men det är dock väldigt vanligt!

Kommentarer

Kommentera gärna, då blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress(bara jag ser)

Blogg eller hemside adress:

Din kommentar<3:

Trackback