Nu drar jag till stallet!

Hej hopp!

Hur står det till med er idag? Med mig är det helt okej. Vaknade av mig själv, ganska så utvilad kvart i elva i morse. Efter att ha suttit och segat vid frukost bordet och läst lite så började jag rensa lite bland mina häst grejer på balkongen. Hittade en hel del saker som jag inte använder länge och som jag ska sätta ut på annons och sälja. Det är så skönt att rensa upp lite emellanåt!
Nu ska jag till stallet och fortsätta rensa där. Det pågur just nu stor städning där, vilket betyder tömmning av alla boxar, högtrycks tvättning av hela stallet, alla tömmer sina skåp och rensar ut grejer, fika rummet ska rustats upp och det ska målas om lite här och var. Jag tycker att det är så skönt att få rensa ut och fräscha upp lite!
Så nu ska jag som sagt åka och fortsätta den påbörjade rensningen i mitt skåp som jag började på igår. Jag slutar aldrig förvånas över hur mycket skit man smalar på sig...
Med lilla zalle plutten tror jag att jag ska gå ner på volten (det var 2 veckor sen vi var där sist..:P) och jobba han löst. Vi håller på att träna vändningar löst när han går på en volt kring mig. Nu var det ett tag sen vi gjorde det så det ska bli kul att se om något har trillat ner och han plötsligt fattar, eller om det kommer bli ett lång pass...Vi får se!
Sen så ska jag borsta och pyssla med han också, kanske ska han få en härlig massage!
Sen måste jag pyssla om lilla bus fröet viking också. Hans favvo syssla är att rulla så ni kan ju tänka er hur fin han kan vara ibland...
Puss o kram!

Det råder ingen tvekan om att Viking, hur smutsig han än e, är fruktansvärt söt!

Kommentarer

Kommentera gärna, då blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress(bara jag ser)

Blogg eller hemside adress:

Din kommentar<3:

Trackback