Skit Helvete...

Just nu känner jag mig bara så nere. Livet känns bara skit just nu.
Kom ut till stallet idag och skulle ta ner zalle för att gå en prommenad i skogen. När han skulle gå ner för backen i hagen så stapplade han rejält och gick väldigt långsammt. Såg på en gång att något var fel så jag bad mamma trava med honom lite på stallplanen så jag lättare kunde se hur han rörde sig. Mycket riktigt så rörde han sig precis så som han gör när han har fått ett fång anfall. Dessutom hade han lite puls i benen...
Faan helvetes skit också! Jälva fång säger jag bara. Den bara förstör hela tiden!
Så det var bara att spärra av en del av hagen och ställa in honom och viking där tills imorgon och kolla hur det verkar. Förhoppningsvis har det lagt sig tills imorgon så vi kan släppa ut han i stora hagen igen på måndag efter att veterinären har kollat på honom. Men det är ändå så typiskt, det har ju funkat hela sommaren!
Det som förmodligen har utlöst anfallet är att det har regnat så mycket nu i några dagar och sen blivit sol, det sätter rejäl fart på gräset och gör så att det "exploderar" med näring....
Så nu håller jag alla tummar och ber för att han ska vara bra imorgon när jag kommer ut.
lilla älskade ponny.
 <3

Kommentarer
Postat av: Ebba

Hej!

Vad kul att du skriver igen Emma!

Fin design :)

Kram Ebba

Postat av: Anonym

Hej! <3

Ja det måste vi göra, det var så länge sen sist! :D

Tråkigt att Zalle har fått fång, hoppas han blir bättre snart.

Ha det jätte bäst du med!:)

Kraamar <3 :D

2009-07-12 @ 13:23:30

Kommentera gärna, då blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress(bara jag ser)

Blogg eller hemside adress:

Din kommentar<3:

Trackback