Städa städa.

Hej hopp!

Kom hem för ungefär en timme sen efter en låg härlig dag ute hos min lilla ponny!
Pappa och jag mockade enligt planerna samt fixade lite i stallet. Jag bytte även till kaninerna och gav dem lite nya kvistar och grenar att tugga på. Dem fick också lite färsk gräs, det tyckte dem var mums!
Med Zalle så tog jag det ganska piano, pysslade en lång stund vilket inkluderade rump massage och lindning av benen med back on track lindorna samt ryktning. Det tyckte han var mysigt, han stod verkligen och sov. Det var bara lite då och då som han öppnade ögon locken och kollade läget lite, annars stod han med sänkt huvud, slutna ögon och klippte lite med under läppen (så som han gör när han är avslappnad)! Sötnos!
Jag borstade även och pysslade lite med lilla Viking. Han fick sig en rejäl rykt, vilket var väl behövligt! Smörjde även in han med aloe vera på lite ställen där han kliar sig.
När jag var klar med ponnysarna kom mamma och vi tog en liten prommenad. Jag tömkörde zalle och det gick jätte bra. Vi tränade på att trava så långsamt som det gick. Mitt mål, eller ja kanske snarare dröm är att han ska kunna göra piaff i töm:) Det är ju långt dit och det är en stor utmaning, men det är i alla fall absolut inte omöjligt! det är bara att öva!
En annan av mina drömmar är att vi ska kunna utföra piaff och lite andra skolor även utan träns uppsuttet sen så småning om...Svårt men inte heller omöjligt!
Sen gav vi alla fall pållarna mat och åkte hem och nu sitter jag här. Är lite halft uttråkad, vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Känner mig lite sugen på att läsa lite i min bok, flickan som lekte med elden. Men samtidigt är jag lite trött...
Jaja vi får väl se vad jag hittar på för något!
Hoppas iaf ni också haft en bra dag!
Puss o kram

Älskar dig ponny!

Kommentarer

Kommentera gärna, då blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress(bara jag ser)

Blogg eller hemside adress:

Din kommentar<3:

Trackback