Stolt!

Helloj igen!

Hoppas allt e bra med er. Själv är det toppen! Kom hem från stallet för nån timme sen och fick då besök av min kära kusin Fanny och min moster Therese. Dem åt middag här och Fanny och jag satt och kollade runt på olika Twilight sidor samt gjorde lite olika tester och sånt, vi planerade även att vi skulle åka till grönan på tisdag eller onsdag! Det ska bli jätte skoj!
I stallet idag avr det helt underbart, min lilla ponny var såå mysig! När jag skulle hämta honom i hagen så ställde jag mig längst ner och ropade på honom. Efter en stund så kom han lunkandes med spetasade öron och kom fram och ställde sig och gosade hos mig! Jag blir lika glad varenda gång! Det känns som att hjärtat blöder!
Sen tog jag i alla fall ner honom och lt han gå löst på stallplanen och beta lite en stund innan jag kallade på honom för att börja borsta. Jag borstade och pysslade en lång stund. jag lindade till och med benen med mina back on track lindor. Riktigt ompysslad blev han alltså!
Sen begav vi oss till volten där vi jobbade löst och jag tränade på vändningarna. Det gick fantastiskt bra! Zalle var så duktig och jag är så stolt över honom! Det verkade verkligen som att "polletten hade trillat ner". Han hade dock lite problem emd vändningarna från ena sidan, men det är den sidan han har lite svårt för. Men trots det skötte han sig utmärkt. Efter att jag avslutat lösjobbet så satt jag upp på han och tränade lite ridning löst med endast grimskaftet runt halsen, vilket också gick super! Sen skojade jag lite och prövade att stå på han lite, det var jätte skoj! Han är så duktig min prins! Är så stolt!
Mamma var snäll och tog lite bilder också! Tack mammi:)
Nu ska jag nog gå och läsa lite eller kanske ta en prommenad, vi får se vad jag hittar på!
Hoppas ni haft en fin dag!
Puss o kram
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Wow, häftigt!


Kommentera gärna, då blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress(bara jag ser)

Blogg eller hemside adress:

Din kommentar<3:

Trackback