Never blame the horse...

Ja som rubriken lyder, skyll aldrig på hästen!
Jag hör hela tiden hästmänniskor som lägger skulden på deras hästar om någonting inte går bra eller funkar som dem vill. Antingen så är hästarna dumma, elaka, knäppa eller bara helt galna. Men är det verkligen så? Är det hästarnas fel? Svaret är givetvis nej. Dessa människor som påstår detta om hästar har ingen aning om vad det är för djur dem handskas med. Det är aldrig någonsin hästens fel att något går fel eller inte funkar, utan det är vårat fel!
En häst är bara en häst och tänker och reagerar utifrån dess instinkter och håller hästen på att krånglar (det kan vara vad som helst, drar iväg när man rider, bockar, bits, sparkar, vill inte gå frammåt, står inte still när man ska hoppa upp, vill inte bli fångad i hagen etc.) så har den alltid en god anledning att göra det.
Får man problem så måste man ta ett steg tillbaka och fundera på vad det är i relationen med hästen som är fel och varför den beter sig som den gör och det är först när man har kommit på det som man kan gå vidare och komma fram med en lösning. Men oavsett hur allvarligt problemet är så får man aldrig skylla på hästen!


Ibland får man nobben av hästen, då gäller det att inte bli arg och irriterad.
Istället får man fundera på vad man själv gjort fel och rätta till det.


Kommentarer
Postat av: hedda

sv: jaa det är väldigt fint där. :) vi kan ju höras när jag kommer hem :) via sms , eller nått ;)

kram!! <333


Kommentera gärna, då blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress(bara jag ser)

Blogg eller hemside adress:

Din kommentar<3:

Trackback